Tuesday, August 11, 2009

Gotong royong

elop2 everyone!.
baikla!.mari saya mulakan entry saya pada arini yg bertajukkan gotong royong.(macm perhimpunan pagi2 plak.)

ok.kenapaka gotong royong?sorila bm saya tunggang terbalik.maw cakp english pun malas.haha.

mari kita cerita pasal skola pula. arini 11 august bersamaan ari selasa adala ari di mana saya sepatutnya:

1.amik cuti sebb sakit tpi nurse bodo lagi menyakitkan hati itu itu tamau bg.tapala ok juga ne malas mau jumpa lubang idong dorg yg meyakitkan hati

2.ajar kelas 3 baiduri lepas rehat tetapi semua kelas diarah untuk membuat gotong royong membersihkan kelas pada pukul 11 iaitu masa saya untuk ajar dorang

maka dengan itu,

saya pun masuk la kelas 3 baiduri dan bahagi2kan tugas;lap cermin,sapu kelas,susun meja bersihkan apa2 la yg boleh dibersihkan.sepatutnya guru kelas yg urus tpi guru kelas dorg pun tak hadir ke sekolah jadi saya uruskan smpi abes kelas diorang iaitu kul 12 30.kelas lain dah lama siap,diorag je lambat.lap tingkap satu part pun amek masa setgh jam.dahla pendek2 kan suma nek kerusi pun masih tak sampai.ok baekla.sebb mereka kecik dari saya saja.haha

ada yg da abes kerja,main kejar2la,main dam la, main osom la.aish tak cukup tgn da urus semua smpai saya tumpang sekali membersihkan kelas.huhu.






gmbr2 macm nak berpisah padahal ada 2 bulan lagi praktikal.haha


pasthu bila semua da settle saya pun mengeluarkan hanfon dgn tujuan check2 kalau ada sms dari seseorang kan tpi tada.
then student perempuan pegi keliling saya dan nak tgk gmbr2.disebbkan baik hati saya bagi diorg tgk.budak lelaki nak tgk tpi memg takla saya bgkan.haha.ckp kat student pompuan thu (aliyah,alya,nabilah,rabiatul,nadirah and fatin)

saya terlebih dahulu memberi amaran kepada mereka
"tolong jangn cakp apa2 tau kalau nampak lain2.janji tau"
(agak bersubahat disini)
diorang pun.
"baik teacher!dun worry"

then,masa dorg tgk2 gmbr thu tiba2
"eh teacher.ni siapa? "

(smbil menunjukkn gmbr seorang lelaki yg sgtla diminati[anda tau sapa] n saya letak sebb saja2,ok! hahaha)

"Oh,he's my husband" dengan selamba sya jawab
"eh,teacher da kahwin?.wah hensemnya suami teacher.macm artis"
"mestila.hehehe"
pasthu sorg lagi ckp
"eh.memg artis la ne.wah besnya teacher husband teacher artist.ensem plak thu."

hahha
nak tergelak saya.

then,diorg tgk satu gmbr lagi

"teacher!,masa ne teacher pregnant ea?"

terkejut beruk dibuatnya sebb masa thu saya da kat belkang handle murid lain.

"haa?mana ada.teacher tak kahwin lagi la."

"tpi kenapa macm teacher pregnant dlm gmbr ne?"

ok bju thu memg nmpk besar n saya sedng duduk n diorg memg tak boleh nak berjanji(kerja ruma pun jarang siap) saya dah kata jangan kecoh2.hahaha.smpi terpaksa kelentong diorg yg gmbr2 thu masa saya 19 tahun n skrg da 20 tahun.
(padahal blum lagi pun)

thula sapa suru bg nmpak lagi hp thu n baik hati bgi kat diorg.PADAM MUKA!

smpi sorg budak lelaki,afif nama dia yg trdg rsoalan tersebut asyik datg tmpt saya dan tanya.
cikgu pernah mengandung ke?cikgu da kahwin ke?

NOO!.I'M NOT MARRIED YET!!!
AND I DON'T EVEN HAVE A BOYFRIEND LAA.
(ok saya tak ckp macm ne dgn anak murid saya ea.hhehe)

pengajaran bwat teman2:jangan terlampau baik hati
MBAHAHAA


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...