Tuesday, November 19, 2013

From Busan to Seoul To Jeju...

Salam everyone!
So kiranya entry kali ni maw update pasal plan ke Korea aritu. Tiket sudah pun berjaya di beli. Alhamdulillah.now kena plan betul2 mana tempat maw pergi,tempat tinggal ,transportation dan yg sewaktu dengannya.. disebabkan plan ke Korea ni kiranya mcm 9 Malam 8 hari (eh betulka?)..kami bajet ingin  ke Busan,Seoul then trus Jeju..from Jeju balik Busan before berangkat balik ke KL (pening kan?)
sampai ke Busan dlm pukul 4.00 pm.tp tawla kan air asia ni takut delay la apala lagi..so, aku risau juga kalo book tiket flight siap2 ni.dengan sewa kereta lagi sesampainya ke Jeju tu nnti..rasa macm kelam kabut.malam pulak.

Plan yg kedua..sampai saja ke Busan kul 4.00 pm tu..plus minus immigration semua..lam 4.30 pm or 5.00 pm akan naik train pegi Gupo Station untuk pegi Seoul dengan menggunakan KTX train.boleh book disini. yg 200km/h tu..so perjalanan mungkin mengambil masa lebih kurg 2 jam setengah untuk sampai ke Seoul station.from there terus cari tempat penginapan bagai.aku masih survey2 lagi tempt tinggal ni..kalo boleh murah dan selesa.tu ja..x minta byk..hahaha..
credit to Google

setakat ni..tu sajalah plan aku.bila itinerary siap..nnti aku share okay?..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...