Friday, November 19, 2010

jadi cikgu ka?new sem da woot woot

dah masuk sem ke lima dah pun ye
ada 6 subjek?
nak ckp ke pasal result?
alah,bukan semua nak taw pun..
okla
tapi ta cukup dean list lagi

bila fikir2,oh rupanya dah nak abes dah pun aku belajar.
tinggal setahun lagi
alhamdulillah sebab aku masih lagi dalam mood nak blajar
after ne,baik kerja dulu baru then sambung master.
tu plan dlm kepala otak aku
kumpul duit sendiri dulu.
kalo ada jodoh..kahwin dulu pun takpe
yg penting da stabil semua.

terus terang jadi cikgu ne bukan pilihan aku
parents aku galakkan
kalo ikot kan aku sebenarnya lebih minat ke arah masak2 atau design2
(dua benda yg pelik dan takde kena mengena)
dan benda ne belajar sendiri pun takpe..
takyah bazir duit sgt kalau skill da ada dan benda bole jalan

tpi aku percaya dgn pilihan parents aku ne
mula2 memg ta suka pun mengajar ne
da smpi mengajar budak sekolah pun still kadang2 rasa tak nak jadi cikgu kot pas ne
tpi aku belajar je..otak aku senang terima teori
lagi pun SPM,PMR aku ta bgus sgt
so,masa Universiti ne la aku nak redeem semula 'kebodohan' aku dulu
buat parents aku bangga
dan at the same time,aku nak belajar lagi untuk mencintai alam perguruan ne.

mami tanya,selain daripada cikgu,course ne bole jadi apa lagi?
memg la kalo nak jadi cikgu confirm2 bole.
lecturer la.
amik PhD
dpt pangkat up siket.
tpi seingat aku,kalo nak jadi journalist boleh,editor boleh
cabang dia mungkin ta besar sgt mana.
tapi org kata
di mana ada kemahuan,di situ ada jalan kan?
kita berjasa ajar anak2 murid pun pahala byk,disanjung tinggi lagi
yg penting jadi org berguna,bukan main2.


1-teacher.gif

*berangan2 mat jenin..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...