Thursday, October 15, 2009

bye bye 3 baiduri and mutiara dan SKBA

tak smpi sejam aku smpi rumah,aku dihantui dgn "adegan" yg SUMPAH AKU TAKKAN LUPA SAMPAI MATI...tak sangka mcm ne pulak yg jadi before aku pergi meninggalkan mereka yg aku sayangi.cinta aku selama 3 bulan.ya,mereka CINTA aku.maaf kalau ada yg rasa aku OVER,tpi sumpah aku syg diorg
ARINI ADA JAMUAN AKHIR TAHUN,SAMBUTAN HARI RAYA DAN HARI DEEPAVALI..

mula2 sekolah aku bahagikan masa nak buat last practice dgn mereka.mula2 dgn 3 mutiara,diorg nyanyi lagu suasana hari raya.jangan pandang rendah kat diorg sebb diorg sgt semangat nak buat persembahan.lepas thu baru practice ngan 3 baiduri.dua lagu.kau ilhamku dari man bai (aku translate lagu thu sendiri) dan Situasi dari Bunkface..aku bangga dgn dua kelas ne sebb bg persembhan yg sgt bgus!.

masa latihan

persembahan dan makan2 di kantin
aku pergi melwat semua kelas.cilok byak makanan.dan prepare byk benda kat students aku.

aku da set kan masa aku.pukul 12 jumpa 3 MUTIARA then pasthu jumpa 3 BAIDURI.pada 3 mutiara aku bgi sorg2 kad yg aku buat.sambil bgi ucapan.ok tak nangis lagi.then masuk 3 Baiduri,aku terkejut sebb semua lelaki.tertanya2 perempuan mana?.oh.ada insiden berlaku menyebbkan sesetgh diorg terpaksa pergi klinik.aku tunggu diorg semua.amik gmbr dgn the boys dulu.AIR MATA mula bercucuran tanpa henti masa bgi hadiah kat diorg.SUMPAH x sanggup lepaskan diorg
DRAMA MULA LA BERLAKU,
aku minta sgt2 sorg lelaki panggil budak perempuan thu naik atas sebb aku nak jumpa diorg semua.aku nak jumpa diorg semua sekali.nak ucap selamat tinggal kat satu2.trus,budak perempuan pun dtg.semua berlari2...pergi ke arah aku.peluk aku.menangis,menjerit,merayu supaya aku tak tinggalkan diorg...air mata bercucuran lagi.tanpa disedari kekecohan itu telah "menarik minat" budak kelas lain.budak lelaki cuba tutp pintu dan tingkap sebb moment thu diorg nak dgn aku.semua menangis.aku sekali menangis.aku ingat lgi mereka kata,

"teacher,tolong jangan pergi.kami sayang teacher sgt2"
"teacher saya merayu kat teacher jangan balik Sabah esok!"
"teacher,saya tak nak belajar lepas ne.tacher dah tak ada"
"teacher,tolong la jangan tinggal kan kami..."
aku cuba kawal emosi.aku peluk satu2.aku pesan kat mereka,belajar rajin2,janji ENGLISH mesti dapt A.tiba,HAZIM duduk kat belakang menangis teresak2.aku pergi tempat dia.budak perempuan seperti magnet kat aku.menuruti langkah2 aku ke arah dia...aku pujuk satu2.menjerit2 ke telinga aku kata jangan pergi.sebahagian budak2 lelaki akhirnya,"tumpas" dgn situasi itu.mereka turut bercucuran air mata*ayat skema*...duduk diam.masi degil dan memberi peluang kepada budak perempuan untuk merapatkan diri dgn aku.NIYAZ,HAZIM,AIDIEL,HAZIQ,NAZIM,YUSRI,AMIR UZAIR,ADIB dan lain2...aku pesan kat budak2 thu,
"takpa setiap pertemuan mesti ada perpisahan,tapi yg penting jangan lupa kat org tu.memori tetap diingatan.kamu semua kena belajar rajin2 tau.ingat!.teacher sentiasa doakan kejayaan kamu!"
*ekceli..tak tahu nak ckp apa masa thu sebb sedih sgt*

satu2 mereka pergi meninggalkan aku(sebb masa da nak balik).tiba2 aku kata "kenapa kamu balik?."."awalnya balik?" (sedgkan masa tu da pukul 1).aku hampir lupa kami jadi tontonan.semua MURID TAHUN TIGA menangis2 kearah aku.salam aku.yg aku tak pernah masuk pun ikut sama juga. 3 mutiara turut ada.moment thu patutnya aku kongsi dgn diorg juga...tapi aku JAHAT!.huhu.
Sorg cikgu bgtau kat aku,mak one of my student dari 3 MUTIARA kol dia.ANIQ.kata anak dia tak berhenti2 nangis sampai rumah.dia kata,
"teacher tak sayang 3 MUTIARA.teacher syg 3 BAIDURI je."
"cikgu lain tak baik,cikgu ELFINA cikgu paling BAIK!"
*bukan nak kata bangga*
aku rasa bersalah!.sumpah!aku tak sangka juga aku akan berdrama lebih.smpi cikgu2 dtg ingat ada HISTERIA.aku sayang semuanya!!.aku kucup pipi dorg(yg pompuan je la).Diana yg pendiam tak pernah cakap,jd org yg paling kuat menangis.dia ikut aku sampai pulang.aku janji kat diorg aku pasti dtg nak tgk2 diorg lagi.perpisahan tadi bwat aku sgt2 x nak lepaskan diorgggg..
teacher pasti akan melawat kamu lagi..terima kasih bg hadiah kat teacher.teacher takkan lupa kamu.
love,teacher Elfina

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...