Saturday, February 1, 2014

South Korea! wait for us!

Salam semua!

Entry kali ni maw cerita pasal plan gy Korea bulan April nnti. Rasa mcm lama lgi kan? oh no no..dgn ke 'busy'an kerja aku yg melampau2 ni, pejam celik pejam celik sampai juga bulan April tu nnti. Tapi sebusy2 mana pun aku tetap cari juga peluang untuk bwat research, cari tips2,tiket flight ngan train  (ke seoul dan Jeju) dan yg sewaktu dgnnya.
http://tong.visitkorea.or.kr/enu/asis/07T2KZone/images/mcns/media/photo/images/1_3.jpg
Gyeongbokgung palace credit: google 
Masa bulan April tu nnti musim bunga..Memang itu la yg aku maw..hehe..cek2 weather masa tu, kemungkinan around 16 darjah celcius..sejuk juga..tp aku macm setakat ni belum prepare apa2 pun..baju apa dan sebagainya..sweater belambak2 dlm almari..pakai sweater jak okay x? haha

Tempat tinggal pula, aku baru book tempat tinggal dekat seoul. Kimchee Myeongdong Guesthouse..bila tgk maps macam dekat dgn train maw pergi mana2..dkgn ngan Myeongdong ngan Dongdaemun.tempat tinggal dia x kisahla..yg penting boleh tidur,mandi dan owner dia pun org kata baik sgt. (kalau memang best tinggal sini nnti aku bwat review okay?)
 http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/05/2c/b5/67/caption.jpg
so,plannya mungkin akan tinggal di sana selama 3 hari 3 malam then hari ke-4 pindah ke Hongdae. Memang plan maw tinggal di Hongdae sebb sana cam best jew~.. Dorang kata the place is the center of Korea's youthful nightlife.. So maw juga try feeling2 org muda di Korea en. lol..Hongdae pun mcm dekat dgn Gimpo International Airport. So senang sikit memandangkan flight ke Jeju pada hari Khamis tu pukul 7 pagi (paling murah ok?) ..

Oh ititnerary aku x siap lagi..tapi roughly nya sesampainya kitorg kt Gimhae International Airport tu, akan trus ke Gupo station untuk naik KTX ke Seoul. Kiranya seharian tu memg travel jak la.Sampai pun ptg kan,Then, trus pergi guesthouse..dri Seoul akan ke Jeju plak selama dua hari..Then last two days akan stay ke Busan smpai la balik Malaysia.


Aku memg bajet maw share itinerary tapi sebab aku pun x abes2 lg bwat research bagai semua..so lambat sikitla..hehehe..

P/S:Kalo ada sapa2 yg terbaca entry ni dan pernah pergi Jeju..boleh bg cdgn x samada better sewa kereta or just naik bus?taxi cam mahal sgt pla..huhuh


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...