Tuesday, May 24, 2011

right or left brain?

tgk ballerina elok2..
korg nampk dia pusing arah jam atau sebaliknya?
sebab aku kekadang nmpk dia pusing belah kiri,kekadang nmpk dia pusing belah kanan.
grrrr....boleh tukar2..
but most of the time aku nampk...emmmm...ntahla..mcm kanan
bila aku rasa nak dia pusing kiri,aku nmpk dia pusing kiri
bila kanan haa..nmpk la dia pusing kanan...
okay sekarang rasa nk termuntah
dahla puasa,tak pasal2 kang aku pening gastrik benda kejadah semua..
hik3
yg ne tgkla..anda yg mana satu..left brain or right brain

LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...